Informatie betreffende het coronavirus COVID-19


Gezondheidssituatie Coronavirus - laatste update: 31 maart 2020 20.00u

De maatregelen die genomen zijn rondom het Coronavirus hebben ook effect op de bedrijfsvoering van Vakantiepark De Pier. Wij informeren je graag over alle maatregelen die wij noodgedwongen hebben moeten nemen en welke per direct ingaan.

RIVM

Vakantiepark De Pier volgt de ontwikkelingen rondom het coronavirus op de voet. We willen dat je met een gerust gevoel aan jouw vakantie kan beginnen en een leuk verblijf bij ons hebt. Met de hele sector staan we in contact met het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) en de GGD zodat we altijd over de juiste en laatste informatie beschikken. Wij volgen hun adviezen strikt na. De richtlijnen kun je terugvinden op de website van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). 

Algemene situatie

Vakantiepark De Pier blijft geopend. Wij nemen conform de richtlijnen van het RIVM bijkomende maatregelen die jouw goede gezondheid beschermen, risico’s vermijden en je ontzorgen. Zo poetsen we veelbezochte plaatsen extra grondig en hebben desinfecterende gels voorzien op die plaatsen. We hopen dat je daardoor van een fijne vakantie zal genieten.

Annuleren en omboeken

Gasten die tot 1 juni (dus ook de reserveringen met aankomst op 1 juni) een verblijf op Vakantiepark De Pier hebben geboekt, blijven van harte welkom in de vakantiehuizen, safarilodges en op de kampeerplaatsen. Je hebt hierbij als gast drie opties:

  1. Je besluit gewoon te komen naar Vakantiepark De Pier. Wij zullen er alles aan doen om ondanks de beperking in faciliteiten je een mooi verblijf te bieden. 
  2. Je besluit je reservering te verplaatsen naar een later tijdstip dit jaar. De reservering kan verplaatst worden naar een verblijf in 2020. De volgende voorwaarden zijn dan van toepassing:
  • Omboeken kan kosteloos gedaan worden voor verblijven tussen nu en 1 juni 2020;
  • Gasten die wonen in het buitenland bekijken we per geval afhankelijk van de situatie in het betreffende land;
  • Omboeking naar data op basis van beschikbaarheid;
  • Wanneer de nieuwe periode voor een duurdere periode betreft, betaal je het verschil bij;
  • Wanneer de nieuwe periode voor een goedkopere periode betreft, krijg je geen restitutie;
  • Wij bevestigen de omboeking per e-mail dus gelieve dit per e-mail aan te vragen.
  1. Je vraagt een voucher aan. Wanneer je rechtstreeks bij ons geboekt hebt, krijg je een voucher die onbeperkt geldig is. De voorwaarden voor een voucher zijn dan van toepassing:
  • Voor verblijven tussen nu en 1 juni 2020 is het mogelijk om een voucher aan te vragen;
  • Gasten die wonen in het buitenland bekijken we per geval afhankelijk van situatie in het betreffende land;
  • Deze voucher heeft een waarde van het reeds betaalde deel van de door jou geboekte vakantie;
  • Wanneer de nieuwe periode voor een duurdere periode betreft, betaal je het verschil bij;
  • Wanneer de nieuwe periode voor een goedkopere periode betreft, krijg je geen restitutie;
  • Wij bevestigen de aanvraag voor de voucher per e-mail dus gelieve deze per e-mail aan te vragen;
  1. Je besluit je verblijf te annuleren. Alhoewel we het jammer vinden je niet nu of later op ons park te verwelkomen, kan dit volgens de geldende annuleringsvoorwaarden:
  • Indien een reservering wordt geannuleerd, zijn annuleringskosten verschuldigd. Deze bedragen zijn tot 30 dagen voor de dag van aankomst 30% van het totaalbedrag en bij annulering vanaf de 30e dag voor aankomst of later het volledige totaalbedrag.

Let op; heb je geboekt via een touroperator, neem dan zelf contact op met deze touroperator. Deze kan jouw informeren over hun eigen voorwaarden.

Op boekingen met een verblijf vanaf 1 juni gelden de normale algemene en aanvullende voorwaarden.

Faciliteiten en animatie

Tot 1 juni 2020 zal De Huyskamer (horeca) en het sanitairgebouw niet toegankelijk zijn en het zwembad gesloten blijven. Ook de animatie en andere evenementen komen te vervallen. De wasserette en het chemsich toilet zijn geopend met een aantal voorwaarden:

  • Er zijn desinfecterende gels beschikbaar om kranen en handvatten schoon te maken;
  • Tijdens het wachten binnen en buiten ook je afstand bewaren;
  • De ruimtes zullen meerdere malen met desinfectiemateriaal schoongemaakt worden. Geef de huishoudelijke medewerker ook de vereiste ruimte om te werken.

De Huyskamer (horeca) is niet toegankelijk, maar we proberen op gezette tijden de mogelijkheid te bieden om eten af te halen. Informatie hierover zal gepubliceerd worden bij de receptie en bij De Huyskamer (horeca).

Dit gezegd hebbende, wensen wij als team jullie een heerlijk relaxed verblijf op ons park. Wij zullen er alles aan doen om dit verblijf prettig, maar ook veilig te laten verlopen.

Een hele fijne vakantie gewenst!

Rems, Nikki & Peppe

En alle medewerkers van Vakantiepark de Pier